Thursday, September 4, 2008

Efter några dagar till i Peking

Tänk, nu är det redan torsdag och det är snart en vecka sedan vi åkte hemifrån. Det är inte klokt vad tiden går. Som sagt vi har varit här några dagar nu och börjar känna oss riktigt hemmastadda i byn. Trots att vi inte har jättemycket på programmet så fylls dagarna, vi äter, tränar, äter igen, dräller omkring lite, pratar lite med folk, äter igen och så är det dags att sova. Det är ett ganska glassigt liv faktiskt, särskilt för en småbarnsmamma som jag, för då har man ju alltid saker att fixa med. Men, ja, när jag tänker efter så har vi gjort lite annat också, t.ex. varit på en välkomstcermoni för svenska truppen, haft klassificering och lite annat smått och gott.

Vi har också gjort en shoppingtur till Sidenmarknaden också och det var verkligen en upplevelse. Så fort man kom in i det stora "varohuset" blev man överfallen av massor med säljare som ville att man skulle handla just från deras stånd. Vi var nog inte de första svenskarna som var där för de hade koll på viktiga svenska ord som billig, mycket billig, snygg, fina skortor, bra pris, och "Titta, titta" förstås". Jag hade tänkt att jag skulle handla lite, men kom visst hem med några jackor, lite smycken, en handväska och en klocka. ja, ja, man får väl passa på. En sak är klar i alla fall, efter ett par timmars shopping var man i alla fall helt slut.

I morgon har vi den sista träningen innan allvaret börjar. I dag kändes det kanonbra på träningen för min del och man märker hur hela laget blir mer och mer fokuserat. Det skall bli jättekul och mycket spännande att köra i gång.

Efter träningen i morgon står en tur till "Den förbjudna staden" på programmet. Det skall bli jättespännande och jag ser fram emot detta. Det är ju kul att få se lite när man ändå är här i Peking.

Hej, hej tills nästa gång.

No comments: